Wednesday, August 5, 2015

Bagaimana menonton movie atau siri tv di komputer secara percuma.





Kepada yang suka menonton movie atau siri tv secara streaming secara percuma, terdapat satu software yang memudahkan anda untuk melakukannya. Software yang dimaksudkan ialah Kodi (dulu dikenali sebagai XBMC).

Kodi adalah open source home theater software untuk memainkan video, muzik, gambar, permainan, dan banyak lagi. Kodi boleh di install pada Linux, OS X, Windows, iOS, dan Android Ia membolehkan pengguna untuk bermain dan melihat kebanyakan video, muzik, podcast, dan lain-lain fail media digital dalam media storan tempatan serta rangkaian dan internet.

Installer Kodi boleh didapati di link berikut :


Setelah kodi di install, anda perlu membuat setting dengan menambah addons untuk menbolehkan ia berfungsi secara maksimum. Antara addons yang popular ialah Genesis, Iceflims, Phoenix, 1 Channel dan Navi X. Dengan menambah addons ini anda akan dapat movie atau siri tv secara streaming secara percuma,

Untuk yang tidak mahir untuk membuat setting ini. Jangan bimbang, anda boleh download kodi yang telah siap di setting dengan addons yg popular. Dengan mengunakan cara ini, anda tidak perlu pening-pening untuk mencari addons. Installer ini dinamakan TVMC.

Installer Kodi (TVMC) yang telah siap di setting boleh didapati di link berikut:




Selamat datang ke Kodi dan happy streaming.


0 comments:

Post a Comment